معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان قزوین با هدف کنترل و کاهش جرائم تشکیل می‌شود.

ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم احمدی گودینی در ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان قزوین، گفت: دستورالعمل تشکیل بانک اطلاعاتی این مجرمان به صورت شهرستانی، استانی و در نهایت کشوری است که از طریق ضابطان قضایی صورت می‌گیرد.

وی اطلاعات زندان و نیروی انتظامی را مهم‌ترین منابع موجود برای تشکیل بانک اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: این اطلاعات در ۲ مرحله دستگیری و سوابق محکومیت به ترتیب از طریق نیروی انتظامی و زندان جمع آوری و ارسال می‌شود.

احمدی گودینی گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای ما اولویت دارد، مشخص شدن مسئولان ارسال این لیست در پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی استان است تا اطلاعات و اسامی مجرمان در قالب مشخصی جمع بندی شود.

معاون دادستان قزوین تصریح کرد: سامانه رخداد یکی از روش‌های جمع آوری اطلاعات مجرمان در نیروی انتظامی است که باید با روش‌های مختلف برای تقویت آن اقدام کرد.

وی افزود: در صورت تکمیل این بانک اطلاعاتی می‌توان گام‌های بلندی را برای کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان برداشت و موفقیت‌های زیادی را هنگام بروز جرایم مختلف در سطح جامعه کسب کرد.

کد خبر 505877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha